MyBazar xizmatidan foydalanish bo‘yicha yo‘riqnoma
MyBazar xizmatidan foydalanish bo‘yicha yo‘riqnoma
Sizni MyBazar marketpleysida qutlaymiz va muvaffaqiyatli sotuvlarni tilaymiz!
Hamkorligimiz yuqori samarali bo‘lishi uchun, hamda biznesingiz barqaror rivojlanishi uchun ushbu ko‘rsatma bilan tanishib chiqishingizni va ushbu yo‘riqnomada belgilangan qoidalarga amal qilishingizni tavsiya qilamiz.
Bizning jadal rivojlanishimizga ko‘ra, qisqa vaqt muddatida MyBazar marketpleysining ishlashi uchun barcha jarayonlar to‘liq avtomatlashtirilishi ta’minlanmoqda. Bizning xizmatimizni yaxshilash uchun takliflaringiz bolsa, ularni bizning info@mybazar.uz elektron pochta manzilimizga yoki rasmiy telegram kanalimizga @mybazar_help_bot yuborishingiz mumkin.
Sizning yordamingiz bilan bizning xizmatimiz yaxshilanadi!
Yo‘riqnoma matniga ko‘ra, biz "ONLINE COSMETIC" MChJ Mybazar xizmatining egas bo‘lib, MyBazar marketpleysida o‘z tovarlarini sotmoqchi bo‘lgan sotuvchilar sifatida sizga murojaat qilamiz.
1. Tovarlar va yetkazib beruvchilarga qo‘yiladigan talablar.
1.1. Oferta roziligi
MyBazar marketpleysining xizmatlaridan foydalanishni boshlash uchun har bir sotuvchi “Sotuvchining ofertasi” (keyingi o‘rinlarda – oferta) bilan tanishib chiqishi lozim. Ushbu hujjat siz va MyBazar xizmati egasining o‘rtasida shartnoma vazifasini bajaradi.
Ofertada ushbu yo‘riqnomada mavjud bo‘lgan barcha atamalarning ta’riflari ko‘rsatib o‘tilgan.
Ofertani imzolash orqali, siz ofertaga rozilik bildirasiz.
1.2. Sotuvchining marketpleysda ro‘yxatdan o‘tkazish
Marketpleysda sotuvchi sifatida faqat O‘zbekiston Respublikasi hududida ro‘yxatdan o‘tgan tashkilotlar va yakka tartibdagi tadbirkorlar ro‘yxatdan otish huquqiga ega. Internet-savdo uchun “Oziq-ovqat va nooziq – ovqat tovarlari chakana savdosi” IFUT kodi mos keladi (agar Internet – savdo asosiy daromad manbai bo‘lsa, asosiy IFUT sifatida ko‘rsatilishi lo‘zim).
Dunyo bo‘ylab taniqli bo‘lgan brendlarning dilerlar, ishlab chiqaruvchilar MyBazar marketpleysida o‘z mahsulotlarini sotish huquqiga, shu jumladan mahsulot kartasiga bog‘langan zavod shtrix-kodlaridan foydalanishning ustuvor huquqiga ega ekanligini hisobga olishligi kerak (Masalan: Zara, Adidas va boshqalar).
1.3. MyBazarda sotishga taqiqlangan mahsulotlarning ro‘yxati.
- Kiyim-kechak, poyabzal, aksessuarlar kategoriyasiga kiritilmagan mahsulotlar.
- Qalbaki tovarlar, shu jumladan noqonuniy ravishda (mualliflik huquqi egalarining roziligisiz) intellektual mulk ob’ektlarini o‘z ichiga olgan tovarlar.
- Ritual maqsadlar uchun tovarlar.
- Bepul tarqatish uchun mo‘ljallangan mahsulotlar.
- Tashqi ko‘rinishi (jumladan, ulardagi tasvirlar) yoki mazmuni bo‘lgan mahsulotlar: giyohvandlik vositalari, psixotrop moddalar va ularning prekursorlarini targ‘ib qiladigan; hayvonlarga nisbatan shafqatsizlikni targ‘ib qiladigan; natsistlarning atributlari yoki ramzlari bilan chalkash darajada oʻxshash atributlar yoki ramzlarni, yoki ekstremistik tashkilotlarning atributlari yoki belgilarini, qonunlar bilan targʻiboti yoki ommaviy koʻrsatish taqiqlangan boshqa atributlar, voyaga etmaganlar o‘rtasida noan’anaviy jinsiy aloqalarni targ‘ib qiladigan mahsulotlar.
- Uchinchi shaxslarning mualliflik huquqlarini yoki savdo belgilarini buzishi mumkin bo‘lgan mahsulotlar.
- Zargarlik buyumlari.
- Mo‘ynali kiyimlardan tayyorlangan mahsulotlar.
- Ishlatilgan yoki sotuvchiga ma’lum bo‘lgan nuqsonlari bo‘lgan mahsulotlar.
1.4. MyBazarda brend tovarlarni sotish tartibi.
MyBazar marketpleysida o‘zbek intellektual mulk tizimida ro‘yxatdan o‘tgan tovar belgisi (TB) yoki savdo belgisi (SB) markali tovarlarni sotish uchun foydalanish huquqini tasdiqlovchi hujjatlar talab qilinadi. Savdoni boshlashingiz uchun ushbu hujjatlar Marketpleysga taqdim etilishi shart emas. Mualliflik huquqi egasi uchinchi tomon sotuvchilari tomonidan tovar belgisidan foydalanishni taqiqlash huquqiga ega. Bunday holatlar sodir bo‘lgan holda, mahsulotlaringiz bloklashi talab qilinadi. Hujjatlarni taqdim etish muddati – uch kun. Huquq egasi zararni qoplashni talab qilishi hamda jarima solishi mumkin.
2. Tariflar va daromadni olish
2.1 Pul mablag‘larini yechib olish
Korporativ pochta orqali pul mablag‘larini olish uchun so‘rov yuborish.
Savdo bo‘limi pulni chiqarib olish uchun mablag‘lar mavjudligini tekshiradi.
Agar yechib olinadigan qiymat 1 million so‘mdan oshmasa, ariza rad etiladi.
Agar yechib olinadigan qiymat 1 million so‘mdan oshsa, sotuvchi 14 kun ichida uning hisobiga mablag‘ tushishini kutadi.
2.2 Marketpleys tariflari
Komissiya hamda logistika to‘lovlari faqat sotilgan tovarlardan tushgan qiymatdan ushlab qolinadi va quyidagilarni o‘z ichiga oladi:
- buyurtmani yig'ish va jo‘natishga tayyorlash;
- sotib olish va kassa xizmatlari uchun xarajatlar;
- xaridor shahriga yetkazib berish;
- buyurtmani topshirish punktida mahsulotni topshirish yoki kurer orqali yetkazib berish;
- xaridor tomonidan mahsulot qaytarilgan taqdirda, buyurtmani omborga qaytarib yuborish va sotishga joylash.
Havola bo‘yicha komissiya miqdoriga qarang
2.3 Hisobotlar va yakuniy hujjatlar
Soʻrov boʻyicha yakunlovchi hujjatlarni biz har oy 19-kundan kechiktirmay didox.uz orqali joʻnatamiz (komissiya hisoboti, schyot-faktura va komissiya xizmatlari boʻyicha bajarilgan ishlar toʻgʻrisidagi dalolatnoma). Savdodan kelib tushgan mablag‘lar komissiya xizmatlari ayrib olingan holda “Pulni yechish” holatiga o‘tkaziladi, shuningdek hisob-faktura bo‘yicha to‘lovni amalga o‘shirish shart emas, ushbu hujjat faqat ma’lumot uchun yuboriladi. Hisobot faqat oldingi oyda sotuv bo‘lgan holda yuboriladi, agar sotuvlar mavjud bo‘lmasa, hisobot tuzilmaydi.
Komissioner hisoboti
Komissioner hisoboti yakuniy hujjat deb hisoblanadi, hamda ushbu hujjat asosida, siz soliq qo‘mitasi ma’lumot kiritishingiz mumkin.
Komissioner hisobotidagi ma’lumotlar:
- Operatsiyalar miqdori – qaytarilgan mahsulotlar miqodir ayrib olingan holda, oy davomida sotuvlar miqdori;
- Mahsulot kartalari ishlab chiqilgan bosqichda har bir mahsulot uchun ko‘rsatilgan QQS. Agar siz QQSsiz faoliyat yuritsangiz, bu ask ettiriladi.
- Marketpleys komissiyasi – siz sotilgan tovarlar uchun MyBazarga to‘lagan mukofot.
Komissioner hisoboti mablag‘ kelib tushgan sanadan ishlab chiqiladi, buyurtma tushgan sanadan emas. Ya’ni, fevral oyining hisobotida 1 fevraldan 28 fevralgacha tushgan buyurtmalar hisobga olinadi.
3. Faoliyatni boshlash
3.1 Ro‘yxatdan o‘tish va oferta shartnomasi
Shaxsiy kabinetda ro‘yxatdan o‘tishdan oldin, havola orqali otib, ma’lumotlarni to‘ldirishingiz kerak. Mazkur ma’lumotlar kelajakda yangi platformaga o‘tish uchun toldirilishi lo‘zim.
Yakka tartibdagi tadbirkorlar uchun:
- Ro‘yxatdan o‘tganlik to‘g‘risidagi guvohnoma (skanerlangan PDF versiyasi)
- Direktorning pasporti (skanerlangan PDF versiyasi)
MChJ (va boshqa yuridik shaxslar) uchun (PDF-dagi skanerlangan versiya):
- Yuridik shaxsni ro‘yxatdan o‘tkazish to‘g‘risidagi bildirishnoma yoki guvohnoma
- Direktorni tayinlash to‘g‘risidagi buyruq yoki qaror
- Pasport
Shaxsiy kabinetda ro‘yxatdan o‘ting. Ro‘yxatdan o‘tganizda joriy aloqa ma’lumotlarni ko‘rsating.
Platformada ro‘yxatdan o‘tish orqali siz Oferta shartnomasi shartlariga rozilik bildirasiz. Shartnoma ushbu yo‘riqnomada ko‘rsatilgan biznes jarayonlarining aksidir.
Ro‘yxatdan o‘tish va ma’lumotlarni to‘ldirish bo‘yicha savollaringiz bo‘lsa, menejerga murojaat qiling.
Sayt haqidagi barcha so‘nggi ma‘lumotlarni o‘z vaqtida olish va barcha yangilanishlardan xabardor bo‘lish uchun sotuvchilar uchun Telegram kanaliga obuna bo‘lishni unutmang.
3.2 Komissioner ro‘yxati
Shaxsiy kabinetingizdagi barcha maʼlumotlarni toʻldirganingizdan soʻng bizni https://my.soliq.uz/main/ veb-saytidagi komissiya agentlari roʻyxatiga qoʻshishing.
Buni qanday qilish haqida batafsil ma’lumot:
- https://my.soliq.uz/main/ manzilidagi shaxsiy kabinetingizga kiring;
- Xizmatlar ro‘yxatida "Tashkilot/yakka tartibdagi tadbirkor uchun komissiya agentlari ro‘yxatini tashkil etish"ni tanlang;
- "Qo‘shish" tugmasini bosing;
- Ochilgan oynada tegishli maydonlarni kiriting:
– yuridik shaxsning STIR yoki yakka tartibdagi tadbirkorning PINFL raqami –311249688
– komissionerning nomi – ONLINE COSMETIC MChJ
- komissiya shartnomasi raqami (uni shaxsiy kabintening, o‘ng yuqori burchakdagi "Shaxsiy ma’lumotlar" bo‘limida ko‘rishingiz mumkin)
– MFO – 01067
– hisob raqam– 2020 8000 1070 8111 1001
– shartnoma tuzilgan sana (menejerdan aniqlang)
– shartnomaning boshlanish sanasi (shartnoma tuzilgan sanaga to‘g‘ri keladi)
– shartnomaning amal qilish muddati – 31.12.2025 yil
— “Komitent” maydonini boʻsh qoldiring
- "Qo‘shish" tugmasini bosing.
Tayyor!
So‘ng, komissionerni qo‘shish sahifasini skrinshot qilib yuboring. Biz 4 kun ichida maʼlumotlaringizni tekshirib, shaxsiy kabinetingizni faollashtiramiz. Kabinetingiz faollashtirilgandan so‘ng, mahsulotlaringizni omborga jo‘natishingiz mumkin.
4. Shaxsiy kabinet
4.1 Boshqaruv paneli
Boshqaruv paneli ushbu ko‘rinishga ega:
*Do‘kon statistikasi* bloki quyidagi ma’lumotlarni taqdim etadi:
- Mahsulotlar – do‘koningizdagi mahsulotlar kartalarining umumiy soni
- Tasdiqlangan – moderatsiyadan o‘tgan va sotuvga chiqarilgan kartalarining umumiy soni
- Tasdiqlash kutilmoqda – moderatsiya jarayonidagi mahsulot kartalarining soni.
- Rad etilgan – moderatsiyadan o‘tmagan mahsulot kartalarining soni.
"Do‘kon daromadi " blokida siz quyidagi ma’lumotlarga ega bolishingiz mumkin:
- Umumiy daromad – ma’lum bir davr mobaynida ishlab topilgan miqdor
- Administrator komissiyasi – marketpleys sizning mahsulotingizni sotishdan olgan komissiya miqdori.
*Sotish* blokida savdo ko‘rsatkichlari taqdim etilgan.
- Gorizontal o‘qi: Ma’lumotlar to‘plangan oylarni ko‘rsatadi.
- Vertikal o‘qi: har oydagi jami savdoni ko‘rsatadi.
4.2 Mahsulotlar
“Products” bo‘limidagi “Products listing” sahifasida do‘konizdagi barcha mavjud mahsulotlar taqdim etilgan.
Sahifada quyidagi ma’lumotlar ko‘rsatiladi:
- Mahsulot identifikatori – qo‘llab-quvvatlash bo‘limining xodimlari mahsulotingiz bilan bog‘lik muammolarda yo‘rdam berishi uchun, mahsulotingizni topishda yordam beradigan xar bir mahsulotni shaxsiy identifikator raqami
- Narx – MyBazar marketpleysida mahsulotning bir dona uchun narxi
- Miqdor – omborda mavjud bo‘lgan mahsulot soni
- Status – variantlar ko‘rsatilishi kerak
- Amallar – *Ko‘rinish* bo‘limini tanlab, mahsulot kartasini
boshqarish menyusiga o‘tasiz. Hozirgi vaqtda faqat
mahsulot narxini o‘zgartirish mumkin.
Narxni o‘zgartirish uchun siz *Tafsilotlarni o‘zgartirish* tugmasini bosib, ochilgan oynada mahsulot narxlarini tahrirlashingiz mumkin.
4.3 Buyurtmalar (Orders) bo‘limi
“Orders listing” bo‘limiga otib, barcha buyurtmalar va ularning holati haqida ma’lumotga ega bo‘ling.
“Order payments” bo‘limida do‘koningizda joylashtirilgan barcha buyurtmalar taqdim etilgan.
4.4 Shaxsiy kabinet (Profile) bo‘limi
MyAccount bo‘limiga o‘tish
Barcha kerakli maydonlar toʻldirilishi lozim.
Sotuvchining nomi – yuridik shaxsning nomini kiriting (Yakka tartibdagi tadbirkorlar/MChJ)
Sotuvchi do‘konining nomi – marketpleys qoydalariga ko‘ra unikal bolishi kerak. Quyidagilar taqiqlanadi: har qanday aloqa ma’lumotlarini ko‘rsatish, mahsulot tarkibini saqlash yoki odobsiz so‘zlarni ishlatish.
Sotuvchi aloqa ma’lumotlari – aloqa uchun joriy telefon raqamini kiriting.
Do‘konning qisqacha tavsifi –
Do‘konning batafsil tavsifi – qisqacha, bir necha jumlalar bilan do‘koningizni tavsiflang. Bu yerda siz tashkilotingizni afzalliklari, mijozlarga munosabati va brend falsafasini aks ettirishingiz mumkin.
O‘zgartirishlar kiritilgandan so‘ng, *O‘zgarishlarni saqlash* tugmasini bosing.
Do‘kon banneri – bu do‘kon sahifasida ko‘rinadigan banner. Kontakt ma’lumotlari, manzil, fikrlar, chegirmalar va boshqa nomaqbul ma’lumotlarni bannerda qo‘shish ta’qiqlanadi. Rekomendatsiya qilingan o‘lcham: 900x225 piksel.
4.5 Fikr-mulohazalar (Feedback)
Agar xaridorlar mahsulot sotib olishgan bo‘lsa, ular mahsulot haqida fikr qoldirishi mumkin. Sharhlar bilan kartalar saytdagi qidiruv natijalarida yuqoriroq bo‘lib, e’tiborni tortadi va xaridorlarda ko‘proq ishonchni uyg‘otadi.
Mahsulotlaringiz uchun barcha sharhlar va reytinglarni shaxsiy kabinetingizni "Sharhlar" bo‘limida ko‘rib, ularga javob berishingiz mumkin.
Sharhlar moderatsiyadan so‘ng platformaga joylanadi. Sharhni rad etish mezonlari:
- Haqorat yoki qo‘pol so‘zlarni o‘z ichiga olsa.
- Oldin chop etilgan sharhlarni takrorlaydi va takrorlangan matn naqshlari va so‘zlarni o‘z ichiga oladi.
- Mahsulotga aloqador bo‘lmagan fotosurat yoki intim mahsulotning fotosurati mavjudligi.
- Reklama materiallarini o‘z ichiga olgan holda.
- Xarid qilingan mahsulotga taalluqli emas va u haqida ma’lumot yoki fikrni o‘z ichiga olmaydi (ammo sharhda matnning to‘liq yo‘qligi uni rad etish uchun asos deb hisoblanmaydi).
- Targ‘ibotni o‘z ichiga oladi.
5. Mahsulot kartasini yaratish.
Ayni paytda mahsulot kartasini yaratish uchun siz faylni to‘ldirishingiz va uni menejerga yuborishingiz kerak.
Ushbu bo‘lim sizga moderatsiyadan osongina o‘tadigan, qidiruv tizimlarida yuqori o‘rinlarni egallaydigan va ko‘rishlarni xaridlarga aylantirishni ta’minlaydigan samarali mahsulot kartalarini yaratish bo‘yicha qimmatli ko‘rsatmalar beradi. Ushbu tavsiyalarga rioya qilish mahsulotingizning savdo muvaffaqiyati va mashhurligiga bevosita ta’sir qiladi.
Mahsulot kartasini diqqat bilan to‘ldirish nima uchun muhim?
- Dizaynning aniqligi: To‘g‘ri ishlab chiqilgan mahsulot kartasi xatolar xavfini kamaytiradi va darhol hisob-fakturani yaratishga imkon beradi. Bu moderatsiya jarayonini tezlashtiradi va nomuvofiqliklar tufayli yuzaga kelishi mumkin bo'lgan bloklarni oldini oladi.
- Yuqori katalog reytinglari: To‘liq va aniq ma’lumotlar mahsulotingizga katalog natijalarida ko‘proq ko‘rinish beradi, bu esa ko‘proq xaridorlarni jalb qiladi.
- Mijozlarni qidirish qulayligi: Qoidalarga muvofiq to‘ldirilgan kartalar mahsulotni ko‘proq qidirishga imkon beradi, bu esa uni ko‘plab takliflar orasidan topishni osonlashtiradi.
- Konversiyani oshiring: Aniq va ma’lumot beruvchi kartalar xaridorlarga xarid qilish bo‘yicha qarorlarni tezroq qabul qilishga yordam beradi, bu esa ko‘rishlardan buyurtmalarga o‘tishni oshiradi.
- Aksiya va tanlovlarda ishtirok etish: Barcha talablarga javob beradigan mahsulotlar aksiyalar va avtomatik tanlovlarda qatnashishi mumkin, bu esa ularning sotilish imkoniyatlarini sezilarli darajada oshiradi. Qoidalarning buzilishi kartalarning bunday imkoniyatlardan chetlanishiga olib kelishi mumkin.
Maslahat: Sizning mahsulot kartangiz shunchaki tavsif emas, balki sizning foydangizga ta’sir qiluvchi kuchli vositadir. Ma’lumot qanchalik aniq va jozibador bo‘lsa, mahsulotingiz shunchalik tez sotila boshlaydi!
Mahsulot kartasini yaratishni boshlash uchun:
Menyudagi "MAHSULOTLAR" bo‘limiga o‘ting
Keyin, "MAHSULOTLAR RO‘YXATI" bo‘limiga o‘ting
"MAHSULOT QO‘SHISH" bo‘limiga o‘ting
Iloji boricha ko‘proq xususiyatlarni to‘ldirishga harakat qiling. Bu xaridorlarga mahsulotni sotib olishdan oldin to‘liq tushunish imkonini beradi. Qanchalik ko‘p ma’lumot bersangiz, mahsulotingizning tanlanish ehtimoli shunchalik yuqori bo'ladi.
2. Kartochkalarni chiqarishning umumiy qoidalari
Kartochkalarni yaratishda (sarlavhada, qisqa va to'liq tavsifda, xususiyatlarda va qo‘shimcha maydonlarda) quyidagi xatolarga yo‘l qo‘ymaslik kerak:
- To‘xtash so‘zlari: "sotish", "sotish", "yangi", "xit", "nusxa", "original", "xitoy", "arzon", "chegirma", "aksiya" va boshqalar kabi atamalarni ishlatmang. ., ular aslida mahsulotga tegishli bo‘lgan hollar bundan mustasno.
- Shaxsiy ma’lumotlarni taqiqlash: mahsulot tavsifida shaxsiy aloqa ma’lumotlarini (telefon, elektron pochta va boshqalar) ko‘rsatmang.
- Reklamani taqiqlash: uchinchi tomon manbalari yoki xizmatlariga havolalarni joylashtirmang.
- Matn savodxonligi: Imlo va tinish belgilaridan saqlaning. Matningiz to‘g‘ri ekanligiga ishonch hosil qiling.
- Emoji: Tavsif kontekstida nomaqbul ko‘rinishi mumkin bo‘lgan kulgichlardan saqlaning.
- Yozish uslubi: brend va model nomlaridan tashqari keraksiz belgilar yoki bosh harflardan saqlaning.
- Aniqlik va foydalilik: Tavsif aniq va ma’lumotli bo‘lishi kerak, keraksiz ma’lumotlar yoki sinonimlar bilan ortiqcha yuklanishdan qochish kerak.
Noto‘g‘ri nom ostida tovarlarni sotishni taqiqlash
Barcha sotuvchilar uchun muhim qoida: bitta mahsulotni boshqasining niqobi ostida taqdim etish, shuningdek, kartaning istalgan bo‘limidagi ma’lumotlarni o‘zgartirish orqali mahsulot haqidagi ma’lumotlarni o‘zgartirish qat’iyan man etiladi. Misol uchun, agar kecha mahsulot kartasi "Qishki ko‘ylagi" deb nomlangan bo‘lsa va bugungi kunda u "Yozgi poyabzal" deb o‘zgartirilgan bo‘lsa, bunday karta darhol bloklanadi va uni qayta tiklab bo‘lmaydi.
3. Mahsulot nomi
Mahsulot nomi ikki tilda to'ldirilishi kerak: o‘zbek (lotin) va rus (kirill).
Mahsulot nomini yaratishda siz berilgan modelga rioya qilishingiz kerak: Mahsulot nomi + brend, asosiy xarakteristikasi
Misol:
Ayollar uchun ko‘ylagi Dilmuss, qora
Nomlash talablari:
- Nom mahsulotga aniq mos kelishi kerak. Misol uchun, "Ko‘ylaklar" kartasi boshqa narsalarni, masalan, soch turmagini sotmasligi kerak.
- Ism bosh harf bilan boshlanadi.
- Nomda qisqartmalar mavjud emas.
Keraksiz ma’lumotlarni yo‘q qilish:
- "Aksiya", "sotish", "chegirma", "faqat bugun" kabi so'zlar taqiqlangan.
- Nomida mahsulot narxini ko'rsatmang.
- "Eng yaxshi mahsulot", "noyob mahsulot", "ajoyib mahsulot" va ularning analoglari kabi iboralardan qoching.
- "Analog", "soxta", "nusxa", "replika", "1:1", "asoslangan", "original", "asl" so‘zlarini va ularning variantlarini ishlatmang (masalan, "nusxa", "asl").
Ismni qanday noyob qilish mumkin:
- Mahsulotingizni tavsiflovchi asosiy xususiyatlarni qo‘shing, lekin miqdorni oshirib yubormang. Sarlavhani bir xil turdagi kalit so‘zlar bilan ortiqcha yuklamang, shunda xaridorlar asosiy narsaga osongina e'tibor qaratishlari mumkin.
- Agar mahsulot bir nechta xususiyatga ega bo‘lsa, faqat mavjud ranglar yoki o‘lchamlar soni kabi variantlarning umumiy sonini ko‘rsating.
4. Mahsulot tavsifi
Mahsulot nomi ikki tilda to'ldirilishi kerak: o‘zbek (lotin) va rus (kirill).
Mahsulot tavsifi qanchalik to‘liq bo‘lsa, xaridorda shunchalik kam savollar va e’tirozlar bo‘ladi. Bu mijozning mahsulotingizni tanlash ehtimolini sezilarli darajada oshiradi
Ta’rif mahsulotning xususiyatlariga to‘liq mos kelishi va uning haqiqiy xususiyatlarini aks ettirishi muhimdir. Bu xaridorlarning kutganlari haqiqatga to‘g‘ri kelmaydigan vaziyatlardan qochishga yordam beradi, bu esa qaytib kelishga, salbiy sharhlarga va do‘koningiz obro‘shining yomonlashishiga olib keladi.
- Maqsadni aniq tushuntiring : Buyum qanday maqsadda yaratilganligini tasvirlab bering - kundalik kiyimmi, sport poyabzali yoki maxsus bayram uchun aksessuarmi.
- Foydalanish xususiyatlarini ko'rsating : Mahsulotni qanday kiyishni, uni nima bilan birlashtirishni, qaysi mavsum yoki uslubni eng yaxshi ekanligini ayting.
- Afzalliklarni ajratib ko‘rsatish : Noyob xususiyatlarga alohida e‘tibor bering - masalan, material, tikuv texnologiyasi yoki maxsus dizayn. Bu eskirishga chidamlilik, qulay o‘rnatish, suv o‘tkazmaydigan ishlov berish yoki zamonaviy kesish bo‘lishi mumkin.
- To‘liq ma’lumot bering : Xaridorga o‘lcham, rang, uslub, materiallar va qisqichlar, kamar yoki bezak kabi qo‘shimcha tafsilotlar haqida aniq tasavvur bering. Batafsil parametrlar mijozga ikkilanmasdan to‘g‘ri elementni tanlashga yordam beradi.
- Mahsulot kartasining umumiy talablariga javob bering : O‘rnatilgan kartani loyihalash ko‘rsatmalariga rioya qiling, jumladan matn tuzilishi va asosiy xususiyatlardan foydalanish.
Mahsulot tavsifida taqiqlangan elementlar:
-
Aloqa ma’lumotlari :
Telefon raqamlari, veb-saytlarga havolalar va ijtimoiy media akkauntlari taqiqlanadi. -
Xatolar :
tinish belgilari, imlo va mantiqiy xatolar qabul qilinishi mumkin emas. -
Taqiqlangan so‘zlar :
"analog", "soxta", "nusxa", "replika", "1:1", "asoslangan" va "original" kabi atamalarga ruxsat berilmaydi. -
Rag‘batlantiruvchi iboralar :
"Aktsiya", "sotish", "chegirma", "faqat bugun" va shunga o‘xshash so‘zlarni ishlatmaslik kerak. -
Chegirmalar va to‘lovlarni qaytarish :
chegirmalar yoki to‘lovlarni qaytarish haqida gapirmang. -
Translit va bosh harflar :
Istisno - faqat qisqartmalar va tovar nomlari uchun. -
CapsLock-dan foydalanish :
Faqat brend va model nomlari uchun ruxsat berilgan. -
Emojidan foydalanish :
taʼriflarda kulgichlarga ruxsat berilmaydi. -
Chet belgilar :
Keraksiz belgilar va belgilardan qoching. -
Kalit so‘zning haddan tashqari yuklanishi :
Tavsifda faqat mahsulot haqida foydali ma’lumotlar bo‘lishi kerak.
5. Mahsulot toifasi
My Bazar-da karta yaratish uchun mahsulot toifasini tanlash
My Bazar-da mahsulot kartasini muvaffaqiyatli yaratish uchun siz u tegishli bo‘lgan toifani to‘g‘ri tanlashingiz kerak. Bu mijozlarga mahsulotingizni topishni osonlashtirish, shuningdek, ularning aksiyalar va kolleksiyalarda ishtirok etishi uchun juda muhimdir.
Mahsulotingiz uchun mos toifani aniqlash uchun katalogdagi mavjud mahsulotlarga qarang. Shunga o'xshash mahsulotni tanlang va u qaysi toifada taqdim etilganini ko'ring. Turkum haqida ma'lumot mahsulot kartasida mavjud.
Yakuniy mahsulot toifasini tanlashingiz kerak.
Misol uchun, agar siz Ko‘ylaklarni sotsangiz, ular o‘zbek tilida Ko‘ylaklar ostida tasniflanishi kerak
6. IKPUning tashkil topishi
IKPU - mahsulot va xizmatlarning identifikatsiya kodi bo'lib, u ma’lum bir mahsulot yoki xizmatga tayinlangan belgilar (raqamlar) to‘plamidir. U elektron hisob-fakturalarda, shartnomalarda va kassa kvitansiyalarida ko‘rsatiladi va to‘ldirish talab qilinadi.
Yagona elektron milliy mahsulotlar katalogi veb-saytida mahsulot yoki xizmat nomi bo‘yicha IKPUni qidirish funksiyasi mavjud. Siz to‘liq yoki qisman nom kiritishingiz mumkin, shuningdek, ularning nomlari asosida bir nechta o'xshash IKPUni tanlashingiz mumkin. Qidiruv uchun video ko‘rsatmalar mavjud.
To‘g‘ri IKPUni ko‘rsatish juda muhim, chunki noto‘g‘ri ko‘rsatilgan kod soliq idorasi mahsulotingizni sotishga ruxsat bermasligiga olib kelishi mumkin. Natijada, xaridor salbiy mijozlar tajribasiga duch keladi.
7. Mahsulot maqolasini kiriting
Inventarizatsiyani boshqarish uchun SKU yoki boshqa mahsulot identifikatorini kiriting. Bu platformada mahsulotlaringizni yaxshiroq kuzatish va tartibga solishga yordam beradi.
8. Brend
Xaridorlar tegishli qidiruv filtri yordamida mahsulotingizni osonroq topishlari uchun siz o‘z brendingizni ko‘rsatishingiz mumkin. Bu maydon ixtiyoriy, lekin uni toʻldirish mahsulotingiz koʻrinishini yaxshilashi mumkin.
Brendingiz platformada mavjud bo‘lishi uchun sizda ro‘yxatdan o‘tgan savdo belgisi bo‘lishi kerak. Yangi brend qo‘shish uchun shaxsiy hisobingiz orqali savdo belgisini ro‘yxatdan o‘tkazish guvohnomasini biznesni qo‘llab-quvvatlash xizmatiga yuborishingiz kerak.
9. Teglar
Bu sotuvchilar uchun platformadagi mahsulotlaringizning ko‘rinishi va izlanishini yaxshilash uchun muhim vositadir. Tegishli teglardan foydalanish orqali siz xaridorlarga filtrlar yoki qidiruv so‘rovlaridan foydalanganda mahsulotingizni tezroq topishga yordam berishingiz mumkin.
Mahsulotingizni, uning xususiyatlarini, uslubini va toifasini aniq tasvirlaydigan teglarni qo‘shish tavsiya etiladi. Bu nafaqat mahsulotingizning qidiruv natijalarida paydo bo‘lish ehtimolini oshiribgina qolmay, balki sizning taklifingizga qiziqqan maqsadli auditoriyani jalb qilishga yordam beradi.
10. Narx belgilash
Veb-saytdagi narx *
Narx mahsulotingizning to'liq qiymati bo‘lib, u mahsulot kartasida ko‘rsatiladi. Narxning to‘g‘ri ekanligiga ishonch hosil qiling, chunki bu xaridorlar uchun yakuniy miqdor bo‘ladi.
Iltimos, mahsulotlaringiz narxini belgilashda ehtiyot bo‘lish muhimligini unutmang! Agar siz noto‘g‘ri narx kiritsangiz va mahsulot sotilgan bo‘lsa, biz buyurtmani bekor qila olmaymiz. E’tibor bering, buyurtmani bir tomonlama bekor qilish taqiqlanadi va xaridor o‘z buyurtmasini sotib olish vaqtida saytda ko‘rsatilgan narxda olish huquqiga ega.
11. O‘lchamlarni belgilang
O‘lchamlar [majburiy maydon] - mahsulot kartasida ma’lumotlarni to‘g‘ri ko'rsatish uchun barcha mavjud o‘lchamlarni ko‘rsating. Bu mijozlarga to‘g‘ri variantni tanlashga yordam beradi va qaytib kelish ehtimolini kamaytiradi. Iltimos, o‘lchamlarning to‘g‘ri ekanligiga va mahsulotingizning haqiqiy o‘lchamlariga mos kelishiga ishonch hosil qiling.
O‘lchamlar qo'lda ko'rsatiladi
12. Rangni belgilang
Rang [majburiy maydon] - mahsulot kartasida ma’lumotlarni to‘g‘ri ko‘rsatish uchun barcha mavjud ranglarni ko‘rsating. Bu mijozlarga to‘g‘ri variantni tanlashga yordam beradi va qaytib kelish ehtimolini kamaytiradi. Iltimos, ranglarning to‘g‘ri ekanligiga va haqiqiy mahsulotingizga mos kelishiga ishonch hosil qiling.
12. Tahrirlash
"Harakat" bo‘limida tahrirlash bo‘limiga o‘ting
SKU, shtrix-kod, narxlar va narxni qo‘shish uchun "Raqamli mahsulot fayli" bo‘limiga o‘ting.
Har bir rang uchun biz SKU, Shtrix-kod, Narx, Narx, Maqola raqamini ko‘rsatamiz
13. Rasmlar va videolar
Mahsulot kartasini yaratishda siz mahsulotning haqiqiy ko‘rinishini ko‘rsatadigan tayyor fotosuratlardan foydalanishingiz yoki fotostudiya xizmatlaridan foydalanishingiz mumkin.
Muhim: Rasmlar faqat “Rang” xususiyatiga qo‘shilishi mumkin. Agar biror narsa boshqa yo‘llar bilan (masalan, shakl yoki naqsh) farq qilsa, ushbu elementlar uchun alohida kartalar yarating.
Agar tovarlar omborga jo‘natilganda, kartada tasdiqlangan fotosuratlar bo‘lmasa, tovarlar fotostudiyaga yuboriladi.
Rasmlarni tekshirish
Fotosuratlarni yuklaganingizdan so‘ng, ular moderator tomonidan ko‘rib chiqiladi. Sinov natijalari 24 soat ichida paydo bo‘ladi:
- Agar fotosuratlar MyBazar talablariga javob bersa, ular "Tasdiqlangan" deb belgilanadi va darhol saytda paydo bo‘ladi.
- Agar ba’zi fotosuratlar talablarga javob bermasa, ular o‘chiriladi va mahsulot qolgan fotosuratlar bilan saytda paydo bo‘ladi.
-
Agar fotosuratlar talablarga javob bermasa, ob’ekt holati "Tasdiqlanmagan" ga o‘zgaradi va rasmlar almashtirilgandan so‘ng kartani qayta ko‘rib chiqish uchun yuborish kerak bo‘ladi.
Fotostudiyaga yuborish - Agar mahsulot omborga jo‘natilishidan oldin "Tasdiqlangan" maqomini olmagan bo‘lsa, fotostudiyaga yuboriladi. Tasvirga olish uchun pul to‘lanadi. Rasmga tushirishdan so‘ng, fotostudiya xodimlari mahsulotning fotosuratlarini yuboradilar, fotosuratlar ketma-ketligi shaxsiy hisobingizda o‘zgartirilishi mumkin;
Fotosuratga qo'yiladigan talablar
- Miqdor : har bir mahsulot uchun kamida bitta fotosurat.
- Hajmi : o‘lchamlari kamida 1080x1440 piksel, tomonlar nisbati 3x4.
- Sifat : Tasvir tiniq, xiraliksiz bo‘lishi kerak.
- Rang filtri : foydalanish taqiqlangan.
- Yoritish : Rasmlar juda qorong‘i yoki yorug‘ bo‘lmasligi kerak.
- Orqa fon : kvartiraning foni mos emas. Agar mahsulot aniq ko‘rinadigan bo‘lsa, tekis yoki ichki fonga ruxsat beriladi.
- Qo'shimcha elementlar : fotosuratda begona narsalar yoki ko‘zgu bo‘lmasligi kerak.
- Mahsulot turi : mahsulot toza va nuqsonsiz bo‘lishi kerak.
- Kollaj : agar u tovarlarning haqiqiy miqdorini ko‘rsatsa va chalg‘itmasa, qabul qilinadi.
- Modellar : Modellarda mashhurlar, pirsinglar, tatuirovkalar, oshkora pozalar yoki ichki kiyimlar yo‘q.
- Suratdagi matn : zo‘ravonlik, kontaktlar va xavfsiz so‘zlar haqidagi matn taqiqlangan. Brend logotiplari juda katta bo‘lmasligi kerak.
6. Fotostudiya qanday ishlaydi?
6.1. Ish bosqichlari
6.1.1. Yangi SKU’lar omborga jo‘natilganda, ular avtomatik ravishda Fotostudiyaga jo‘natish uchun tanlanadi. Ombor xodimlari tovarlarni qutilarga yig‘ib, fotostudiyaga jo‘natadi.
6.1.2. Agar bunday shtrix-kodga ega mahsulot Photo Studio’da bir marta bo‘lgan bo‘lsa, mahsulot yangi bo‘lsa ham, bunday shtrix kodli SKU keyingi jo‘natish paytida avtomatik ravishda tanlanmaydi.
6.1.3. Fotostudiya qabul qilingan tovarlarni qabul qiladi va fotosuratlarni keyingi suratga olish va qayta ishlash uchun arizalar yaratadi.
6.1.4. Rasmga tushirilgandan so‘ng, jismoniy mahsulot omborga qaytariladi va fotosuratlar retushlanadi.
6.1.5. Qayta ishlangan fotosuratlar tegishli mahsulot kartasiga yuklanadi.
6.1.6. Rasmga tushirish va qayta ishlashning barcha bosqichlarini tugatgandan so‘ng, ko‘rsatilgan xizmatlarning narxi shaxsiy hisobingizdagi hisobdan yechib olinadi.
Narxlar :
Xizmat turi |
Narxi |
Mahsulot surati (1 SKU uchun 5 ta rasm) |
15 000 so'm |
Modelni suratga olish (1 SKU uchun 5 ta rasm) |
45 000 so'm |
6.2. Tovarlarning marshruti va fotosuratlarni tayyorlash vaqti suratga olish turiga bog'liq:
- Mahsulotni suratga olish uchun hali sotilmagan mahsulotlar omborga jo‘natilgandan keyin tanlanadi. Fotosuratlarni tayyorlash muddati tovar studiyaga olingan paytdan boshlab 5 kun.
- Kiyimlarni suratga olish uchun mahsulotlar ombordagi saqlash kameralaridan tanlanadi, chunki modellar ma’lum bir o‘lcham uchun tanlangan. Fotosuratlarni tayyorlash muddati tovar studiyaga olingan paytdan boshlab 15 kungacha.
6.3. Tovarlarni omborga qaytarish tartibi
- Rasmga tushirishdan keyin qadoqlanishi tiklanishi mumkin bo‘lgan mahsulot fotostudiyada strech plyonkaga qayta qadoqlanadi va sotuvga yuboriladi.
- Agar mahsulot sotuvga qo‘yilmagan bo‘lsa, unga “YOZILGAN” yoki “BUZILGAN” stikerlari qo‘yiladi va omborga jo‘natiladi, u yerda Xizmat xodimlari mahsulotni qayta tekshiradi.
- Tekshiruvdan so‘ng, agar buyum yaxshi holatda va sotishga yaroqli bo‘lsa, u yana saqlash qutisiga qaytariladi.
- Agar fotosessiyadan keyin taqdimotni tiklashning iloji bo‘lmasa, mahsulot hurdaga yuboriladi - uni qaerdan olishingiz mumkin yoki biz 30 kundan keyin uni yo‘q qilamiz.
7. Tovarlarni omborga tayyorlash va jo‘natish
7.1 Hisob-fakturani yaratish (o‘tkazish va qabul qilish sertifikati)
Menejer sizga kartalar yaratilganligi haqida xabar bergandan so‘ng, siz omborga jo‘natishni boshlashingiz mumkin. Yetkazib berishni amalga oshirish uchun schyot-fakturani (qabul qilish guvohnomasini) yaratish kerak. MyBazar menejeri ilova asosida hisob-faktura ma’lumotlarini yaratish uchun javobgardir, ular to‘ldirilishi va taqdim etilgan havola orqali yuborilishi kerak (Ilova havolasi). Ilovaning Google varaqlarida nusxasini yarating (Fayl - Nusxasini yaratish), shuningdek uni o‘qish uchun oching (Kirish sozlamalari)
Hisob-fakturalarni yaratish uchun qanday ma’lumotlar kerak:
1. Siz MYBAZAR uchun taqdim etgan mahsulot shtrix-kodi (agar sizda bo‘lsa) yoki MyBazar tizimi tomonidan yaratilgan shtrix-kodni so'rang (uni menejerdan so‘rashingiz mumkin).
2. MYBAZAR uchun taqdim etgan mahsulotning SKU (agar sizda bo‘lsa) yoki MyBazar tizimi tomonidan yaratilgan SKUni so‘rang (uni menejerdan so‘rashingiz mumkin).
3. Shtrix-kod/SKU bo‘yicha jo‘natilgan birliklar soni.
4. Yuborilgan har bir SKU/shtrix-kod narxi. Xarajatlar ustunida tovarlarni sotib olishning to‘liq qiymati, shu jumladan logistika xarajatlari va boshqa xarajatlarni ko‘rsating. To‘g‘ri xarajat ma‘lumotlari konvertatsiya ma’lumotlarini kuzatishga yordam beradi.
Bitta hisob-fakturada shtrix-kodlar/SKUlar soni 35 dan oshmasligi kerak.
Hisob-fakturalar yaratilgandan so‘ng, menejer ularni PDF formatida sizga yuboradi. Bitta nusxasi mahsulot bilan birga qutida, ikkinchisi qutining yuqori qismiga biriktirilgan teshilgan faylda bo‘lishi kerak. Hujjatlar do‘kon menejeri tomonidan imzolanishi kerak. Ushbu hujjatlar 2 nusxada chop etilishi kerak. Bundan tashqari, omborning ishlashi uchun sizga mahsulot nomi, miqdori, kod, maqola, rang haqidagi ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan Excel fayli kerak.
Barcha tovarlar CCTV kameralari ostida qabul qilinadi va ochiladi. Agar tovarlar miqdorida farq aniqlansa, menejeringiz sizni xabardor qiladi. Agar siz tovaringiz qabul qilinganiga rozi bo‘lmasangiz, shaxsiy kabinetingizga nomuvofiqlik hisoboti joylashtirilgan kundan boshlab 30 kun ichida sizga hamroh bo‘lgan MyBazar menejerining elektron pochta manziliga da’vo yuborishingiz kerak.
Tovarlarni qayta hisoblash bosqichida biz haqiqatda qabul qilgan har bir SKU uchun tovar birliklari sonini schyot-fakturada ko‘rsatgan miqdor bilan solishtiramiz.
7.2 Tovarlarni omborga jo‘natish
Tovarlarni omborga qanday yuborish kerak:
Siz tovarlarni omborga ikkita usuldan birida yuborishingiz mumkin:
1. Uni shaxsan olib keling yoki bu vazifani xodimlaringizga topshiring.
Tovarlarni omborning o‘ziga etkazib berish uchun shaxsiy hisobingizda ro‘yxatdan o‘tgan shaxsdan ishonchnoma kerak emas.
2. Uchinchi tomon yuk tashish kompaniyalari yordamida yuboring.
Muhim: tovarlarni taksi xizmatlari (Yandex, Uklon va boshqalar) orqali jo‘natishda tovarlarni tushirish vaqtini kutish vaqtida ombor xodimlari kutish vaqtining narxini to'lamaydilar.
Diqqat! Tovarlar omborga etkazib berilganda, quyidagi talablarning bajarilishini nazarda tutuvchi tezkor tekshiruv o‘tkaziladi:
- Bitta qabul qilish dalolatnomasida ko‘rsatilgan tovarlar bitta qutida;
- Qabul qilish dalolatnomasi ikki nusxada chop etiladi va imzolanadi - biri qutida, ikkinchisi qutining yon tomoniga yopishtirilgan teshilgan faylda;
- Mahsulot va idishlar toza bo‘lishi kerak, mahsulot changdan tozalangan bo‘lishi kerak. Ombor steril hudud hisoblanadi.
Biz tushirish va yuklash operatsiyalarini bajarmaymiz. Iltimos, transport kompaniyalariga ariza topshirishda buni hisobga oling.
Yetkazib berilgandan keyin qadoqlanmaganligi sababli tovarning shikastlanishi uchun sotuvchi javobgardir. Buzilgan mahsulotni olgan mijoz salbiy fikr bildirishi va kartangiz reytingini pasaytirishi mumkin. Shu sababli, mijozlar sifatli xizmat ko'rsatishi va sizga ijobiy fikr qoldirishi uchun nafaqat mahsulotning o‘zi, balki uning qadoqlash sifatini ham diqqat bilan nazorat qilishingiz kerak.
- Har bir mahsulot alohida qadoqlash bilan jihozlangan.
Qadoqlash mahsulotga sotilish paytigacha ruxsatsiz kirishning oldini olish va tarkibini tashqi tirnash xususiyati beruvchi, shikastlanish, chang va ifloslanishdan himoya qilish uchun mo‘ljallangan. Agar mahsulot dastlab bizning talablariga javob beradigan zavod qadoqlariga ega bo‘lsa, unda qo‘shimcha qadoqlash majburiy emas. - Qadoqlash yuklarni tashish va saqlash vaqtida xavfsizligini ta’minlash uchun etarlicha ishonchli.
- Qadoqlash jozibali ko'rinishga ega.
Qadoqlash - bu xaridor mahsulotni olayotganda ko‘radigan birinchi narsa. Bu taassurotni buzmasligiga ishonch hosil qiling va iste’molchining do'koningiz haqidagi fikriga ijobiy ta’sir qiladi. - Qadoq buzilmagan, tarkibiga kirish imkoni yo‘q va tovarlarning shikastlanish belgilari yo‘q.
- Shtrix-kod mahsulotni biron-bir tarzda ochishga hojat qoldirmasdan o‘qiladi.
- Agar mahsulot to‘plam bo‘lsa (futbolka + shortilar, 10 juft paypoq), unda uning barcha qismlari birgalikda qadoqlangan bo'lishi kerak va ustiga bitta shtrix-kod va "To‘plam sifatida sotiladi" stikerini yopishtirish kerak. Agar mahsulotning har bir qismiga shtrix-kodlar yopishtirilgan bo‘lsa, uning faqat bir qismi xaridorga yetkaziladi.
- Agar mahsulotingiz qadoqlash bo‘yicha maxsus talablarga ega bo‘lsa (pastga qarang), u ularga mos kelishi kerak.
Ayrim toifadagi tovarlar uchun qadoqlash talablari
Quyidagi mahsulotlar qabul qilinadigan qadoqlash turlari uchun alohida talablarga ega. Iltimos, mahsulotingiz to‘g‘ri qadoqlanganligini tekshiring. Agar mahsulot boshqa qadoqlangan bo‘lsa, iltimos, uni qo‘shimcha ravishda to‘g‘ri o‘ramga joylashtiring.
Kichik mahsulotlar (zargarlik buyumlari va boshqalar) |
Zip-lock yoki BOPP sumkasiga qadoqlangan bo‘lishi kerak |
Kiyim va to‘qimachilik mahsulotlari |
Ziplock yoki BOPP sumkasiga joylashtiring. Saqlash va tashish paytida paket ochilmasligi uchun paketning ochilishini va yopishtiruvchi qopqoqni keng lenta bilan mahkamlang. Mahsulotning shtrix-kodi paketning tekis qismiga joylashtirilishi va mahkamlash lentasi bilan qoplanmagan bo‘lishi kerak. Qadoqlash mahsulotning ko‘rinishini buzmasligiga ishonch hosil qiling |
Oyoq kiyimlari |
Ushbu toifadagi tovarlar karton qutida etkazib berilishi kerak, uning ustiga strech plyonka bilan o‘ralgan bo‘lishi kerak. Zavod qutisi bo‘lmasa, tashish va saqlash vaqtida qadoqning ochilishiga yo‘l qo‘ymaslik uchun juftlikni strech plyonka bilan o‘rash orqali bir-biriga mahkamlash kerak. BOPP sumkalariga qadoqlangan poyabzallar qabul qilinmaydi |
7.4 O‘zbekiston Respublikasi qonunlarida nazarda tutilgan turli toifadagi tovarlarni majburiy markalash
- Mahsulot mavjud bo‘lganda etiketkaning majburiy elementlari bizning omborimizdan keladimi?
O‘zbekiston Respublikasida onlayn-tijorat uchun tovarlarni chakana savdosi uchun belgilangan tamg‘alash qoidalari qo‘llaniladi. San'at qoidalariga muvofiq. 6. O‘zbekiston Respublikasining 1996 yil 26 apreldagi 221-I-sonli «Iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish to‘g‘risida»gi Qonuni Ishlab chiqaruvchi (ijrochi, sotuvchi) iste’molchiga zarur, ishonchli va foydalanish mumkin bo‘lgan ma’lumotlarni o‘z vaqtida taqdim etishga majburdir u sotadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar). Shu bilan birga, ushbu ma’lumot iste’molchilarga teglar, belgilar, texnik narsalar bo‘yicha etkazilishi mumkin tovarlarning hujjatlari yoki ayrim turdagi tovarlar (ishlar, xizmatlar).
Mahsulot (ish, xizmat) to‘g‘risidagi ma’lumotlar quyidagilardan iborat bo‘lishi kerak:
-mahsulot (ish, xizmat) nomi;
- mahsulot (ish, xizmat) majburiy talablariga javob berishi kerak bo‘lgan normativ hujjatlarni belgilash;
-asosiy iste’molchi mulklari, shu jumladan o‘ziga xos xususiyatlar ro‘yxati;
-narx (tarif) va sotib olish shartlari;
-ayrim turdagi tovarlar ishlab chiqarilgan sana;
- ishlab chiqaruvchining (ijrochining) kafolat majburiyatlari;
-samarali va xavfsiz foydalanish qoidalari va shartlari;
- xizmat muddati (yaroqlilik muddati) va iste’molchining ushbu muddat o‘tgandan keyin zaruriy harakatlari, shuningdek ushbu harakatlarni bajarmaslikning mumkin bo‘lgan oqibatlari to‘g‘risidagi ma’lumotlar;
- ishlab chiqaruvchining (ijrochining, sotuvchining) to‘liq nomi va joylashgan joyi (yuridik manzili), litsenziya va ruxsatnomalarning QR kodi (matritsa shtrix-kodi), import qilinadigan tovarlar uchun esa - ishlab chiqaruvchi va import qiluvchining nomi va joylashgan joyi (yuridik manzili);
-tovar kelib chiqqan mamlakatning nomi;
-ishlab chiqaruvchi (ijrochi, sotuvchi) va ular tomonidan iste’molchining da’volarini qabul qilish huquqiga ega bo‘lgan korxonalar, shuningdek, ta’mirlash va texnik xizmat ko‘rsatuvchi korxonalarning manzillari;
-saqlash usullari va qoidalari, utilizatsiya xavfsizligi.
-teatr va kontsert tadbirlarida fonogrammalardan foydalanish haqida xabar.
Tovar (ish, xizmat) to'g'risidagi ma’lumotlar iste’molchiga davlat bo‘yicha taqdim etiladi til. Ushbu ma’lumotlar qo‘shimcha ravishda boshqa tillarda ham berilishi mumkin.
Majburiy texnik jihatdan tartibga solinadigan mahsulot uchun iste‘molchiga uning texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlar talablariga muvofiqligi to‘g‘risida tegishli ma’lumotlar taqdim etilishi kerak.
Mahsulot (ish, xizmat) to‘g‘risida zarur ma’lumotlarning etishmasligi to‘xtatib turishga olib keladi bunday tovarlarni (ishlarni, xizmatlarni) belgilangan tartibda taqdim etishdan oldin sotish tegishli davlat organi.
Shu bilan birga, ayrim turdagi mahsulotlarga, shu jumladan, yengil sanoat mahsulotlarining ayrim turlariga nisbatan O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlarida qadoqlash va markalash bo‘yicha alohida talablar belgilangan.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016 yil 11 maydagi 148-son qaroriga (keyingi o‘rinlarda Nizom) “Yengil sanoat mahsulotlari xavfsizligi to‘g‘risidagi umumiy texnik reglament” 5-ilovasiga muvofiq talablar engil sanoat mahsulotlarining qadoqlash turi, mahsulotda qo‘llaniladigan yorliq, uni biriktirish va qo‘llash joyi uchun belgilanadi.
Qoidalarning 26-bandi qoidalariga muvofiq, tayyor mahsulotlarni markalash uchun quyidagilar qo‘llanilishi kerak:
- mahsulot yorlig‘i;
- tovar belgisi tasvirlangan lenta;
- brend;
- nazorat lentasi.
Mahsulotda ishlatiladigan belgilar, ular biriktirilgan va qo‘llaniladigan joylar 1-jadvalda ko‘rsatilgan talablarga mos kelishi kerak.
1-jadval |
||||||
Mahsulot nomi |
Mahsulot yorlig‘i biriktirilgan joy |
Savdo belgisi tasvirlangan lentani qo‘llash joyi |
Tekshirish lentasini qo‘llash joyi |
|||
Ustki kiyim |
|
|
|
|||
Paltolar, kalta paltolar, kurtkalar, kardiganlar, kurtkalar, ko‘ylaklar, yomg'irlar, mo’ynadan tayyorlangan buyumlar, takroriy materiallar, sun’iy charm, kauchuklangan materiallar va boshqa astarli mahsulotlar |
Rafni mahkamlash halqasi. Ilgich. Yengning pastki qismi |
Orqa astar o‘rtada joylashgan. Astarni etak bilan bog‘laydigan tikuv. Ichki cho‘ntakning valansi o‘rtada valans yoki qarama-qarshilik tikuvida joylashgan. |
Asosiy material yoki astarning yon tikuvi. Astarni etak bilan bog'laydigan tikuv. Cho‘ntak astar |
|||
Yomg‘ir paltosi, sintetik plyonkalardan va neylon matolardan tayyorlangan plash |
Raf halqasi. Ilgich. Yengning pastki qismi |
O‘rtada orqa yoki bo‘yinturuq astar. Astarning ichki qirrasi yoki astarni astar bilan bog‘laydigan tikuv |
Yon tikuv. Ichki etagining cheti |
|||
Astarli kostyum |
Raf halqasi. Ilgich. Yengning pastki qismi |
Orqa astar o‘rtada joylashgan. Kengaytirilgan tikuv. Astarli tokcha. Ichki cho‘ntak valansi - uzunlikning o‘rtasida valans tikuv tikuvida |
Echib olinadigan astarli kiyimlarda astar yoki asosiy materialning yon tikuvi. Astarni etak bilan bog‘laydigan tikuv. Cho‘ntak astar |
|||
Ko‘ylagi, kurtka, ko‘ylak, ko‘ylagi, ko‘ylak-kostyum, xalat, sarafan, bluzka, jilet va boshqa astarsiz buyumlar, jingalak yoki plashli yubkali ko‘ylak |
O‘rta orqa bo‘yin chizig‘i. Mahkamlagich halqasi yoki mahsulotning yon tomoni. Yon tikuv yoki orqa tikuv mahsulotning pastki qismidan 10 - 15 sm masofada. Mahsulotning pastki qismi |
O‘rta orqa bo‘yin chizig‘i. Yon tikuv yoki orqa tikuv. Qo‘ltiq ostidagi yon tikuv |
Orqa yoki bo‘yinturuq bo‘yinbog‘ining o‘rtasi. Yon tikuv yoki orqa tikuv. Qo‘ltiq ostidagi yon tikuv |
|||
Shimlar, kombinezonlar, shortilar |
Koddonning yuqori halqasi, kamarning halqasi yoki fermuar. Mahsulot kamari. Kamar halqasi |
Shimning orqa yarmining o‘rta tikuvi (kamarning tikuvidan kamida 5 sm). Tasmani tikish tikuvi. Astar, yon yoki orqa cho'ntak valansi. Yon tikuv (belbog‘ining tikuvidan kamida 5 sm) |
Shimning orqa yarmining o‘rta tikuvi kamar tikuvidan kamida 5 sm. Astar, yon yoki orqa cho'ntak valansi. Tasmani tikish tikuvi. Yon tikuv (belbog‘ining tikuvidan kamida 5 sm) |
|||
Yubka, burmali va plitkali yubka |
Yuqori mahkamlagich halqasi, kamar yoki fermuar halqasi, oldingi halqa. Etekning yuqori qirrasi. Mahsulotning pastki qismi. Mahsulotning pastki qismidan 10 - 15 sm masofada yon tikuv |
Qisqich tomondan ko‘rpa yoki belbog‘ning old tomoni. Yon tikuv |
Yon tikuv. Ko‘rning old tomoni yoki qisqich tomondan belbog‘li astar. Yon tikuv |
|||
Kombinezonlar |
Mahkamlagich halqasi yoki fermuar qulfi. Mahsulotning pastki qismi |
Bo‘yinning o'rtasi. Qo‘ltiq ostidagi yon tikuv |
Qo‘ltiq ostidagi yon tikuv, yoqa |
|||
Yuqori ko‘ylak |
Old mahkamlagichning birinchi yoki ikkinchi halqasi. Old mahkamlagichning birinchi yoki ikkinchi tugmasi. Mahsulotning pastki qismi |
Bo‘yinturuq astarining o‘rtasi. Yoqa stendining o‘rtasi. Yon tikuv. Ichki etagining cheti |
Bo‘yinturuq astarining o‘rtasi. Etakning ichki cheti. Yoqa stendining o‘rtasi (brendni qo‘llash bundan mustasno). Pastki qismida etak tikuvi. Yon tikuv. Yoqa stend ichki yoki alohida lentada, ilmoqqa tikilgan yoki stend tikuviga ochilgan |
|||
Fartuk |
Yonlarini yoki pastki qismini tikib qo‘ying. Kamar tikuvi |
- |
- |
|||
|
||||||
Pijama |
Ko‘ylagi old qismining pastki qismi, raf halqasi, ilgich. Shimlarning ustki va o‘rta tikuvi bor. Kamar halqasi |
- |
- |
|||
Tungi ko‘ylak, palto |
Mahsulotning pastki qismi yoki bo‘yinning o‘rtasi. Pastki qismdan 10 - 15 sm masofada yon tikuv. Mahsulot qisqich halqasi |
- |
- |
|||
Brieflar, uzun kaltalar |
|
- |
- |
|||
Yangi tug‘ilgan chaqaloqlar va bolalar bog‘chalari uchun kiyim va mahsulotlar |
||||||
Yelek, ko‘ylak, bluzka |
Mahsulotning pastki qismi |
- |
- |
|||
Slayderlar |
|
- |
- |
|||
Qopqoq |
Mahsulotning pastki qismi |
- |
- |
|||
|
To‘plamdagi har bir element uchun |
- |
- |
|||
Yangi tug‘ilgan chaqaloqlar uchun mahsulotlar to'plami |
To‘plamdagi har bir element uchun |
- |
- |
|||
Ko‘krak qafasidagi fartuk, ro'mol |
Bir tomondan tikuv. Bretel |
- |
- |
|||
Yangi tug‘ilgan chaqaloqlar uchun konvert |
Mahsulotning yuqori yoki pastki qismi |
-- |
|
|||
Choyshablar |
||||||
Choyshab, choyshab, taglik |
Burchaklardan birida mahsulotning kesilishi yoki chetining tikuvi |
- |
- |
|||
Yostiq sumkasi |
Xuddi shunday |
|
- |
|||
Choyshab to‘plami |
To‘plamdagi har bir element uchun |
-- |
- |
|||
Ko‘rpa-to‘shak va choyshab |
Burchaklardan biri |
- |
- |
|||
Korsetiya |
||||||
Bra, yarim inoyat |
Bretel. Tugma. Mahsulotning yuqori yoki pastki chetlari |
- |
- |
|||
Korset, yarim korset, belbog‘, belbog‘li pantalonlar, belbog‘li shimlar |
Mahsulotning yuqori qismi. Paypoq ushlagichi |
|
|
|||
Grace, grace-shim, grace-nickers |
Paypoq ushlagichi. Bretel. Mahsulotning yuqori qirrasi |
- |
- |
|||
Plaj kiyimi |
||||||
Suzish kiyimi |
Bretel. Mahsulotning yuqori qismi |
- |
- |
|||
Shlyapalar |
||||||
Shlyapalar (shu jumladan sun’iy mo‘yna) |
Oksipital qismning qoshi. Boshning orqa tomonida. Oksipital qismdagi boshning qirrasi |
Oksipital qismning qoshi. Boshning orqa qismidagi astar |
Yostiqcha yoki qosh tasmasi |
|||
Shaxsiy himoya vositalari |
||||||
Shaxsiy himoya vositalari: tashqi kiyim, ichki kiyim |
Mahsulotning pastki qismidagi tikuv yoki kamarning tikuvi. Pastki qismida yoqa. Mahkamlash halqasi, tugma |
- |
Noto‘g‘ri tomondan etakning pastki qismi. Tasma qoplamasi. Pastda noto‘g‘ri tomonda yon tikuvda |
|||
Fartuk |
Paket uchun qadoqlash yorlig‘i |
- |
Noto‘g‘ri tomondan pastki |
|||
Qo‘llarni himoya qilish: yenglar |
Paket uchun qadoqlash yorlig‘i |
- |
Noto‘g‘ri tomondan pastki |
|||
Qo‘llarni himoya qilish: qo‘lqoplar, qo‘lqoplar |
Paket uchun qadoqlash yorlig‘i |
- |
Xuddi shunday |
|||
Bosh himoyasi: dubulg‘alar, balaclavalar, qalpoqlar, beretlar, bosh kiyimlar |
Mahsulot qirrasi |
- |
Mahsulotning noto‘g‘ri tomoni |
|||
Boshni himoya qilish: ro‘mol |
Paket uchun qadoqlash yorlig‘i |
- |
Noto‘g‘ri tomondan burchaklardan biri |
|||
Xavfsizlik asboblari: tizza yostig‘i, tirsak yostiqchalari, bosh yostiqchalari, orqa yostiqchalar, yelkalar, kamarlar |
- |
- |
Mahsulotning noto‘g‘ri tomoni |
|||
Ta’lim muassasalari uchun kiyim-kechak |
Mahsulot yorlig‘isiz (chakana sotilmaydigan mahsulotlar uchun). Asosiy mahsulot uchun mahsulot yorlig‘i (chakana sotiladigan mahsulotlar uchun) |
"G‘amxo‘rlik belgilari" tafsilotlarini ko‘rsatadigan alohida lenta. Birikish joyi o'xshash turdagi mahsulotga tovar belgisi tasviri bilan lentaning biriktirilishiga mos keladi |
Har bir mahsulot uchun. Ulanish joyi shu turdagi mahsulotga mos keladi
|
Eslatmalar:
- Yon tikuvsiz mahsulotlarda lentalar bo‘rtma tikuvlarga, elkama tikuvlariga yoki qo‘l teshiklariga tikiladi.
- Mahsulot yorlig‘ini halqa bilan tikilgan tovar belgisi, nazorat tasmasi tasvirlangan lentaga yopishtirishga ruxsat beriladi.
- Ishlab chiqaruvchi va iste’molchi o‘rtasidagi kelishuvga binoan belgilar qo‘yilgan joylarni o‘zgartirishga ruxsat beriladi.
Qoidalarning 27-bandi qoidalariga muvofiq, yorliq quyidagi majburiy ma’lumotlarni o‘z ichiga olishi kerak:
- mahsulot nomi;
- kelib chiqqan mamlakatning nomi;
- ishlab chiqaruvchi yoki sotuvchining nomi yoki ishlab chiqaruvchi tomonidan vakolat berilgan shaxs;
- ishlab chiqaruvchining yoki sotuvchining yoki ishlab chiqaruvchi vakolat bergan shaxsning yuridik manzili;
- xom ashyo tarkibi;
- tovar belgisi (agar mavjud bo‘lsa);
- ishlab chiqaruvchining kafolati (agar kerak bo‘lsa);
- ishlab chiqarilgan sana;
- mahsulot partiyasining raqami (agar kerak bo‘lsa);
- ekologik xavfsizlik belgisi (agar kerak bo‘lsa);
- mahsulotni parvarish qilish belgilari.
Qoidalarning 28-bandiga muvofiq, birinchi, ikkinchi va uchinchi qatlamdagi kiyim va mahsulotlar uchun markalash quyidagi qo‘shimcha ma‘lumotlarni o‘z ichiga olishi kerak:
- mahsulotning ustki qismi va qoplamasi materialidagi tabiiy va kimyoviy xom ashyoning turi va massa ulushi (% miqdori). Xom ashyoning haqiqiy tarkibining og‘ishi ±5% dan oshmasligi kerak;
- mahsulot hajmi.
Trikotaj va to‘qimachilik matolari, ulardan tayyorlangan buyumlar, pardalar, qo‘shimcha ma’lumotlarni o‘z ichiga olishi kerak (Qoidalarning 29-bandi):
- normallashtirilgan namlikda bo‘lak massasining ko‘rsatkichi (trikotaj matolari uchun);
- tugatish turi (mavjud bo‘lsa).
5% gacha kimyoviy tolalardan foydalangan holda tabiiy tolalardan tayyorlangan mahsulotlar va bosh kiyimlar uchun foizni ko‘rsatmasdan tabiiy xom ashyo nomini ko‘rsating.
Belgilar va ma’lumotlar davlat tilida taqdim etilishi kerak (31-band).
Qoidalar).
Import qilinadigan mahsulotlar uchun lotin alifbosidagi harflarda ishlab chiqarilgan mamlakat nomi, ishlab chiqaruvchining nomi va yuridik manzili ko‘rsatilishi mumkin. (Nizomning 32-bandi).
"Ekologik toza" ko‘rsatkichlari va shunga o‘xshash boshqa ko‘rsatkichlar ekologik xavfsizlikning tegishli dalillarisiz ruxsat etilmaydi. (Nizomning 33-bandi).
Zarur bo‘lganda, to‘qimachilik materiallarini parvarish qilish bo‘yicha foydalanuvchi uchun qo‘shimcha ma’lumotlarni ko‘rsatishga ruxsat beriladi. (Nizomning 34-bandi) .
To‘qimachilik materiallaridan tayyorlangan kiyimlar uchun parvarish qilish usuli namlik va issiqlik bilan ishlov berishga chidamli bardoshli materiallardan tayyorlangan va kiyimning asosiy matosi saqlanib qolgan vaqtgacha saqlanishi kerak bo‘lgan yorliqda alohida, tushunarli tarzda ko‘rsatilgan. (Nizomning 34-bandi) .
Yorliqlarda ko‘rsatilgan engil sanoat mahsulotlarini identifikatsiyalashning asosiy elementlari 2-jadvalda ko‘rsatilgan talablarga muvofiq bo‘lishi kerak (Qoidalarning 39-bandi identifikatsiyalash degani, baholash uchun taqdim etilgan markalashda ko‘rsatilgan muhim xususiyatlarning identifikatsiyasini o‘rnatishni anglatadi) engil sanoat mahsulotlarining muvofiqligi.
Yorliqlarda ko‘rsatilgan engil sanoat tovarlarini identifikatsiyalashning asosiy elementlari
2-jadval
Mahsulotlar guruhi |
Identifikatsiya elementlari |
To‘qimachilik tolasi |
mahsulot birligining og‘irligi (g). |
Ip (paxta, aralash, jun, ipak) |
ipning nozikligi (sonlardagi chiziqli zichlik, teks, den); mahsulot birligiga to‘g‘ri keladigan miqdor (mos ravishda m, g). |
Zig‘ir matolaridagi matolar va trikotaj buyumlar (paxta, aralash, jun ipak) |
kengligi (sm); mahsulot birligiga to‘g‘ri keladigan miqdor (m); vazn (g/m); maxsus pardozlash ishlari qo‘llaniladi. |
Trikotaj mato (paxta, aralash, jun) |
kengligi (sm); mahsulot birligiga to‘g‘ri keladigan miqdor (m); vazni (g/m). |
Paypoq va taytlar (paxta, aralash, jun, shoyi) |
ipning nozikligi (sonlardagi chiziqli zichlik, teks, den); hajmi; model, rang. |
Ichki kiyim, trikotaj |
hajmi; model. |
Choyshab (paxta, aralash) |
matoning og‘irligi (g/m); individual elementlarning o‘lchami (sm x sm) |
Tikuv mahsulotlari |
hajmi; model. |
Galanteriya, savat, chiroyli buyumlar |
tikuv, kashta iplari, fermuarlar, galanteriya buyumlari uchun mahsulot birligiga to‘g‘ri keladigan miqdor (mos ravishda m, g). |
Pardalar, qoplamalar, pardalar (tayyor) |
kengligi (sm); o‘lchamlari (sm x sm). |
Maishiy maqsadlar uchun to‘qimachilik - gilam, sochiq, adyol, dasturxon va boshqalar. |
o‘lchamlari (sm x sm). |
Mahsulotni identifikatsiyalash quyidagi yo‘llar bilan amalga oshiriladi:
-ishlab chiqaruvchi (sotuvchi), uni O‘zbekiston Respublikasi hududida muomalaga kiritgan;
- sertifikatlashtirish organi - mahsulot muvofiqligini baholash va tasdiqlash maqsadida;
– davlat nazorati (nazorati) organi – O‘zbekiston Respublikasi hududida muomaladagi mahsulotlarning yuqoridagi Nizom talablariga muvofiqligini tekshirish maqsadida.
Mahsulotni qadoqlashga qo‘yiladigan talablar
Yengil sanoat mahsulotlari mahsulot xavfsizligini ta’minlaydigan idishlarga yoki qadoqlash materiallariga qadoqlanadi (Nizomning 22-bandi).
Yengil sanoat mahsulotlari uchun qadoqlash turi 3-jadvalda ko'rsatilgan talablarga mos kelishi kerak
№3-jadval
Yengil sanoat mahsulotlari uchun qadoqlash turi
Mahsulot nomi |
Qadoqlash turi |
Paxta, kimyoviy tola va aralash gazlamalar, to‘qilmagan, jun |
To‘qilmagan idish mato yoki polietilen plyonkaga qadoqlangan toylar, rulonlar, o‘ramlar, o‘ramlar (og‘ir yuklarga mo‘ljallangan mahsulotlar uchun) |
Kimyoviy tolalar va iplardan tayyorlangan ipak matolar |
To‘qilmagan konteyner mato yoki polietilen plyonkaga qadoqlangan rulolar, balyalar |
Ipak va yarim ipak kulrang matolar |
To‘qilmagan konteyner mato yoki polietilen plyonkadan tayyorlangan sumkalar |
Tabiiy ipakdan tayyorlangan krep matolar, qoziq (tabiiydan qoziq bilan ipak), kesilgan qoziqli paxta |
Yog‘ochdan yasalgan qutilar (taxta va kontrplak, tolali taxta) yoki gofrokarton To‘qilmagan konteyner mato yoki polietilen plyonkaga qadoqlangan rulolar |
Qog‘ozga qadoqlangan paxta va jundan tayyorlangan buyumlar, kino va birlashtirilgan sumkalar |
To‘qilmagan idish mato yoki polietilen plyonkaga qadoqlangan toylar, toylar, yog‘och qutilar (taxta va fanera tolali karton) yoki gofrokarton |
Mahsulotlar, ipak, jun (qutilarga qadoqlangan) |
Yog‘ochdan yasalgan qutilar (taxta va kontrplak, tolali taxta) yoki gofrokarton |
Bir parcha jun mahsulotlari (adyol) |
To‘qilmagan konteyner mato yoki polietilen plyonkaga qadoqlangan balyalar |
Idish va qadoqlash paxta tolasi, to'qilmagan yopishtirilgan matolar |
Balyalar, rulolar, bir xil material bilan o'ralgan balyalar |
Gilam qoplamalari va buyumlari, o'lchangan gilam parchalari |
To‘qilmagan konteyner mato yoki polietilen plyonkaga qadoqlangan rulolar |
O‘lchov qopqog‘i |
To‘qilmagan konteyner mato yoki polietilen plyonkaga qadoqlangan balyalar, balyalar |
Og‘irlik qopqog‘i |
Toʻqilmagan konteyner matosiga qadoqlangan toʻylar, toʻqmoqlar, toʻqilmagan matolardan, polietilen plyonka yoki qogʻozdan tayyorlangan sumkalar |
Toʻqimachilik va galantereya mahsulotlari, paxta, kimyoviy toladan ip va aralash, toʻqilmagan, jun, yarim jun, ipak va yarim ipak |
To‘qilmagan idish mato yoki polietilen plyonkaga qadoqlangan toylar, rulolar, to‘plamlar, to‘qilmagan konteyner matosidan yoki polietilen plyonkadan tayyorlangan sumkalar Yog‘och qutilar (taxta va kontrplak, tolali taxta) yoki gofrokarton |
Kimyoviy tolalar va iplardan to'qimachilik va galantereya buyumlari, ipak, yarim ipak, jun, yarim jun (qutilarga yoki qog‘ozga qadoqlangan) |
Yog‘och qutilar (taxta va kontrplak, tolali taxta) yoki gofrokarton To‘qilmagan konteyner mato yoki polietilen plyonkadan tayyorlangan sumkalar |
Shlyapalar qutilarga yoki qutilarga qadoqlangan. 1 dan 25 gacha shlyapalar karton qutilarga ularni ishlab chiqarish usuli (tikilgan, qoliplangan) va qutining o‘lchamiga qarab joylashtiriladi. (Nizomning 24-bandi)
Qo‘shimcha ma'lumot :
Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-yanvardagi 5-son qaroriga 1-ilova qoidalariga muvofiq, quyidagi charm-poyabzal mahsulotlariga nisbatan ham markalash va qadoqlash bo‘yicha alohida talablar belgilangan (4-jadval). :
4-jadval
Ism mahsulot guruhlari |
Mahsulot xususiyatlari |
Oyoq kiyimlari |
Turi bo‘yicha: etiklar, oyoq Bilagi zo‘r etiklar, etiklar va oyoq Bilagi zo‘r etiklar, etiklar, past poyabzallar, sandallar, mokasinlar, shippaklar (uy, sayohat, plyaj poyabzali va boshqalar), poyabzal. |
Maqsad: bahor-kuz, yoz, qish fasllari uchun, tasodifiy, moda, sport. |
|
Yuqori materialga ko‘ra: ustki qismi yuftdan, xromlangan teridan, tabiiy va sun’iy mo'ynalar, sun’iy teri va to‘qimachilik. |
|
Pastki materialga ko‘ra: teri, poliuretan, kauchukdan yasalgan taglik bilan, termoplastik elastomerlar va boshqa polimer materiallar. |
|
Pastki qismlarni mahkamlash usuliga ko‘ra: yelim, yelim tikish, qoliplash, chok quyish, mix, paypoq, paypas, shippak, sandal, yelim, tikish, tikish, doppel, doppel-elim, tikuv-sandal- yopishtiruvchi, tikuv-elim, tikuv-elim-tikuv, press va choynak vulkanizatsiyasi. |
|
Poyafzal ishlab chiqarish usuliga ko‘ra: mahkam yopilgan, bir qismli rezina va polimer materiallardan qoliplangan quyma, kigizlash. |
|
Oyoq kiyimlari uchun teri |
Xom ashyo bo‘yicha: qoramol terisidan xromlangan teri qoramol, cho‘chqa, qo‘y, echki, ot. |
Teri pardozlash bo‘yicha: tabiiy yoki tozalangan don bilan sirt, silliq yoki kesilgan, silliqlangan sirt bilan. |
|
Bo‘yash usuli va qoplama turi bo‘yicha: pigment, anilin yoki yarim anilin. |
|
Terilar quyidagilarga ko'ra bo‘linadi: rangi, qalinligi va maydoni, maqsadi va navlari. |
|
Oyoq kiyimlari uchun sun’iy teri |
Xom ashyo bo‘yicha: tabiiy va sun’iy tolalar birikmasi. |
Ishlab chiqarish usuli bo‘yicha: yopishtiruvchi, igna bilan teshilgan, tikilgan, elektrostatik va kombinatsiyalangan. |
|
Sun’iy teri quyidagilarga ko‘ra bo‘linadi: rangi, qalinligi, kengligi, navlari. |
|
Soxta mo‘yna |
Xom ashyo bo‘yicha: paxta, lavsan, nitron, jun, murakkab viskoz iplar va boshqa turdagi tolalar. |
Ishlab chiqarish usuli bo‘yicha: to‘quv, trikotaj, tikilgan, yopishtiruvchi. |
|
Ishlab chiqarish usuli bo‘yicha: matoga asoslangan, trikotaj va ustiga mato bo‘lmagan asos. |
|
Sun’iy mo‘yna quyidagilarga bo‘linadi: rangi, qalinligi, kengligi va xilma-xillik. |
|
Teri va teri charm buyumlar va egar uchun sun’iy |
sumkalar, sumkalar ishlab chiqarish uchun charm va sun’iy charm, chamadonlar: qoramol, cho‘chqa, ot terisidan qilingan teri, echki, qo‘y, kiyik, bo‘lingan teri, timsoh, tuyaqush, sochli teri. |
Qo‘lqop terilari: echkilar, qo‘ylar, cho‘chqalar, itlar, elklar, kiyiklar, muhrlar va qoramollar. |
|
Egar terisi: maydoni kamida 150 dm2 bo‘lgan qoramol terilari , otlar va cho‘chqalar. Tabiiy teri yoki bo‘yalgan, silliq yoki kesilgan. |
|
Mahsulotlar charm buyumlar va egar buyumlari |
Galanteriya: sumkalar, chamadonlar, portfellar, sumkalar, sumkalar, chamadonlar, portfellar, sumkalar, papkalar, sport anjomlari, qo‘lqoplar, bel va soat kamarlari va boshqa mahsulotlar. |
Egar buyumlari: ot jihozlarining qismlari, qanotlari egar o‘rindiqlari, jabduqlar, inson jihozlarining qismlari. |
Teri va poyafzal mahsulotlari charm va poyabzal mahsulotlarining xavfsizligini ta'minlaydigan idishlarga yoki qadoqlash materiallariga qadoqlanadi.
Bitta qadoqlangan qutining (joyning) yalpi og'irligi 50 kg dan oshmasligi kerak.
Yuftdan tashqari barcha turdagi va maqsadli poyafzallar juft bo‘lib iste’mol o‘ramiga qadoqlanadi.
Iste’molchi tashkiloti bilan kelishilgan holda etiklarni beshdan o‘n juftdan, maktabgacha yoshdagi bolalar poyabzalini ikki juftdan polimer materiallardan tayyorlangan qoplarga o‘rashga ruxsat etiladi.
Teri rulonlarga, to'plamlarga o'raladi, to'qilmagan idish mato yoki polietilen plyonkaga o'raladi.
Teri buyumlari iste'molchi va transport idishlariga qadoqlanadi.
Iste'molchi va transport qadoqlash turi, qadoqlash usuli va iste'mol qadoqlaridagi charm buyumlar soni ma'lum bir turdagi charm mahsulotlari uchun texnik tavsifga yoki texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi me'yoriy hujjatlar talablariga muvofiq bo'lishi kerak.
Charm va poyafzal mahsulotlarini markalash uchun talablar
Teri va poyafzal mahsulotlarini markalash ishonchli, o'qilishi va tekshirish va aniqlash uchun qulay bo'lishi kerak.
Belgilash quyidagi majburiy ma'lumotlarni o'z ichiga olishi kerak:
-charm va poyabzal mahsulotlarining nomi;
- ishlab chiqarilgan mamlakatning nomi;
- ishlab chiqaruvchi yoki sotuvchi yoki ishlab chiqaruvchi vakolat bergan shaxsning nomi;
- ishlab chiqaruvchi yoki sotuvchining yoki ishlab chiqaruvchi vakolat bergan shaxsning joylashgan joyi (pochta manzili);
-charm va poyafzal mahsulotlarining o‘lchami (mavjud bo‘lsa);
-tovar belgisi (agar mavjud bo'lsa);
- ishlab chiqarilgan sana.
Teri va poyafzal mahsulotlarining turi va maqsadiga qarab, etiketka quyidagi qo'shimcha ma'lumotlarni o'z ichiga olishi kerak:
a) poyabzal uchun:
-mahsulotning modeli va (yoki) buyum raqami;
-poyabzalning ustki, astar va pastki qismini yasash uchun ishlatiladigan material turi;
-poyabzalni parvarish qilish bo'yicha ko'rsatmalar; b) charm buyumlar uchun:
-yuqori materialning nomi;
-model;
- foydalanish bo'yicha ko'rsatmalar (agar mavjud bo'lsa); c) teri uchun:
- terining maydoni yoki massasi;
- qalinligi (agar kerak bo'lsa);
-darajali.
Belgilar va ma'lumotlar davlat tilida ko'rsatilishi shart .
"Ekologik toza" ko'rsatkichlari va shunga o'xshash boshqa ko'rsatkichlar ekologik xavfsizlikning tegishli dalillarisiz ruxsat etilmaydi.
- Shtrixli kodlar va boshqa turdagi belgilarga qanday talablar qo'yiladi? O'zbekiston bozorlaridagi tovarlar uchun
- Shtrix- kod stiker yetarlimi yoki joylashtirish kerakmi ? qonuniy muvofiqlik maqsadida qo'shimcha ma'lumot?
O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligida yengil sanoat tovarlarini markalash bo‘yicha savolga javobda ko‘rsatilganidan boshqa alohida talablar belgilanmagan.
Shuni ta'kidlash kerakki, 2-bandga binoan 10.04.2021 yildagi PQ-5252-son. 2023-yil 1-yanvardan boshlab chakana savdoda tovarlarni sotuvchi tadbirkorlar aholi bilan hisob-kitob qilishda EAN shtrix-kodlari va raqamli markalash kodlarini o‘qish va aniqlash imkoniyatiga ega bo‘lmagan nazorat-kassa apparatlaridan foydalanishga haqli emas. EAN shtrix kodlaridan foydalanish ustidan nazorat GS1 UZBEKISTAN assotsiatsiyasi (EAN UZBEKISTAN) va “O‘zstandart” agentligining “Shtrix kodlash markazi” davlat korxonasi tomonidan birgalikda amalga oshiriladi.
Shunday qilib, tovarlarning qadoqlarida (qadoqlanishi ularning ajralmas qismi bo‘lgan va ularning narxini o‘z ichiga olgan tovarlar bundan mustasno) qo‘shimcha EAN shtrix-kodi yoki raqamli markalash kodining mavjudligi O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligi talablarini buzmaydi. . Shu bilan birga, mahsulot qadoqlarida qo'shimcha EAN shtrix-kodi mavjudligi kassa chekini berishda mahsulot bilan ishlashni soddalashtiradi va tezlashtiradi, chunki CCP kodini skanerlashda (kassa apparati uskunasi)
uning shakllanishi uchun zarur bo'lgan mahsulot haqida avtomatik ravishda ma'lumot beradi. Shuningdek, qadoqda qo'shimcha shtrix-kodning mavjudligi (mahsulotning o'zida mavjudligiga qo'shimcha ravishda) tovarlarni qabul qilish, jo'natish, sotish va boshqa operatsiyalarni avtomatlashtirish, shuningdek tovarlarning harakatlanishini, tanlab olish va inventarizatsiyani nazorat qilish uchun zarurdir. omborlarda.
Yuqoridagilarni hisobga olgan holda, har bir mahsulotning qadoqdagi shtrix-kodi bo'lishi kerakligini ma'lum qilamiz; Shtrix-kod qadoqlash stikerlari va teglarga joylashtirilishi mumkin (osilgan teglar). Agar mahsulotda EAN shtrix kodi bo'lmasa, sotuvchi uning o'z-o'zidan ko'rsatilmasligini ta'minlashi shart. O‘zbekiston Respublikasida shtrix-kodlarni yaratish O‘zbekiston Respublikasi tovarlar va xizmatlarning yagona elektron klassifikatori orqali amalga oshiriladi. Bosilgan shtrix-kodni mahsulotning qadoqlanishiga har qanday qulay usulda, shu jumladan o'z-o'zidan yopishqoq lenta yordamida qo'llash orqali qo'llashga ruxsat beriladi.
- Agar mahsulot yorlig'i O'zbekiston Respublikasi qonunchiligiga mos kelmasa.
San'at qoidalariga muvofiq. O'zbekiston Respublikasining 1996 yil 26 apreldagi 221-I-sonli "Iste'molchilarning huquqlarini himoya qilish to'g'risida"gi Qonunining 27-moddasi Iste'molchilar huquqlarini himoya qilish to'g'risidagi qonun hujjatlarini buzganlik uchun ishlab chiqaruvchi (ijrochi, sotuvchi) javobgar bo'ladi.
Ishlab chiqaruvchining (ijrochining, sotuvchining) mansabdor shaxslari, shuningdek, qonun hujjatlarida chiqarish sanasi va yaroqlilik muddatini majburiy ko'rsatish belgilangan tovarlarni sotish va sotish uchun qabul qilish va sotish sanasi va yaroqlilik muddati ko'rsatilmagan holda, yakka tartibdagi tadbirkorlar; Yaroqlilik muddati o'tgan tovarlarni sotishga qabul qilish va sotish, ijro etishdan bo'yin tovlash, iste'molchilar huquqlarining buzilishini bartaraf etish to'g'risidagi topshiriqlarni o'z vaqtida yoki lozim darajada bajarmaslik, shuningdek iste'molchilarga tovarlar (ishlar) to'g'risida bila turib yolg'on ma'lumot bermaslik yoki xizmatlar), tovarlarni (ishlarni, xizmatlarni) majburiy sertifikatlash qoidalarini buzganlik, me’yoriy hujjatlar talablariga javob bermaydigan mahsulot (ish, xizmat) tufayli iste’molchilarga zarar yetkazganlik uchun ma’muriy javobgarlikka tortiladi.
San'atning 6-qismi va 7-qismi qoidalariga muvofiq. O‘zbekiston Respublikasi Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksining 178-moddasi:
Normativ-huquqiy hujjatlar talablariga javob bermaydigan tovarlar (ishlar, xizmatlar) bilan iste'molchilarga zarar etkazish, shuningdek iste'molchilarga tovarlar (ishlar, xizmatlar) to'g'risida ma'lumot bermaslik yoki bila turib yolg'on ma'lumot berish, shu jumladan iste'molchiga nisbatan iste'molchilarni chalg'itish. Tovarning xossalari yoki sifati, tovarni unga o‘xshash boshqa mahsulotlar bilan almashtirish, mahsulotning xossalari va sifatini qasddan o‘zgartirish, shuningdek qalbakilashtirilgan oziq-ovqat mahsulotlarini ishlab chiqarish, olib kirish va sotish, -
fuqarolarga - uch baravaridan yetti baravarigacha, mansabdor shaxslarga esa - yetti baravaridan o'n baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo'ladi.
Yaroqlilik muddati o‘tgan tovarlarni, shuningdek qonun hujjatlarida chiqarilgan sana va yaroqlilik muddati majburiy ko‘rsatilishi shart bo‘lgan tovarlarni chiqarish sanasi va yaroqlilik muddati ko‘rsatilmagan holda sotishga qabul qilish va sotish -
fuqarolarga — huquqbuzarlik ashyolari musodara qilinib, asosiy hisoblangan miqdorning uch baravaridan o‘n baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi.
Shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksining 166-moddasi qoidalariga asosan:
Xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan oziq-ovqat va sanoat tovarlarini (mahsulotlarini) sifati va ishlab chiqarish markasini tasdiqlovchi hujjatlarsiz sotish, shuningdek sotish maqsadida sotib olish, -
fuqarolarga tovarlar (mahsulotlar) musodara qilinib, asosiy hisoblangan miqdorning uch baravaridan besh baravarigacha, mansabdor shaxslarga esa besh baravaridan o‘n baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi.
Xuddi shunday huquqbuzarlik ma'muriy jazo chorasi qo'llanilganidan keyin bir yil davomida takror sodir etilgan bo'lsa, -
fuqarolarga tovarlar (mahsulotlar) musodara qilinib, asosiy hisoblangan miqdorning besh baravaridan o‘n baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi.
Tovar belgisida ishlab chiqaruvchining nomi va joylashgan joyi to'g'risidagi ma'lumotlar mavjud bo'lmagan tovarlarni sotish, shuningdek sotish maqsadida sotib olish -
mansabdor shaxslarga asosiy hisoblangan miqdorning o‘ndan o‘n besh baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi.
Qonun hujjatlarida majburiy raqamli markalash belgilangan ishlab chiqaruvchilar va import qiluvchilar tomonidan tovarlarni (mahsulotlarni) identifikatsiya qilish yo‘li bilan majburiy raqamli markalash qoidalarini buzish, -
mansabdor shaxslarga asosiy oylik ish haqining yuz baravari miqdorida jarima solishga sabab bo‘ladi
miqdorlar
Shu bilan birga, ma'muriy jazoni qo'llash ishlab chiqaruvchilarni (ijrochilarni, sotuvchilarni) huquqbuzarliklarni bartaraf etish majburiyatidan ozod qilmaydi.
Bundan tashqari, elektron savdo maydonchasi sotuvchi va xaridor o'rtasida vositachi ekanligini hisobga olsak, shuni ta'kidlash kerakki, San'atga muvofiq. 11 O‘zbekiston Respublikasining “Elektron tijorat to‘g‘risida”gi 2022-yil 29-sentabrdagi O‘RQ-792-son Qonuniga muvofiq, elektron savdo maydonchalari operatorlari elektron tijorat operatorlari hisoblanadi.
MYBAZAR, San'atning ikkinchi qismida ko'rsatilgan elektron tijorat operatorining majburiyatlariga qo'shimcha ravishda. Yuqoridagi Qonunning 12-moddasi, shuningdek:
- muomaladan chiqarilgan yoki muomalasi cheklangan tovarlar (ishlar, xizmatlar)ning realizatsiyasiga qonun hujjatlariga muvofiq chek qo‘yish choralarini ko‘rish;
- elektron savdo maydonchasida savdo maydonchasiga xizmat ko'rsatish to'g'risidagi shartnomani va elektron savdo maydonchasida savdo qoidalarini muntazam ravishda namoyish etish;
- elektron tijorat ishtirokchilarining xizmat ko‘rsatish va savdo shartnomasi shartlari bilan tanishishlari hamda ularni to‘liq joylashtirishlari uchun texnik choralar ko‘rish.
Yuqoridagilarni inobatga olgan holda, sizga ma'lum qilamizki, elektron savdo maydonchasida mahsulot to'g'risidagi ma'lumotlarni joylashtirishda MYBAZAR uning tekshirilishi va ishonchliligini ta'minlaydi, shuning uchun MYBAZAR va sotuvchi o'rtasida tuzilgan shartnomada sotuvchiga tegishli shartlarni ko'rsatish tavsiya etiladi. mahsulot to'g'risida taqdim etilgan ma'lumotlarning to'g'riligi uchun javobgar bo'ladi va vakolatli organlar tomonidan operatorga talablar taqdim etilgan taqdirda, sotuvchi etkazilgan zararni to'liq qoplash majburiyatini oladi.
O‘zbekiston Respublikasi Soliq kodeksining 227-moddasi 1- bandiga muvofiq , soliq belgilarini aks ettirish yoki avtomatlashtirilgan o‘lchash vositalari bilan jihozlash yoki axborot bilan integratsiyalashuvini ta’minlash bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan talablar yoki tartibni buzish. soliq organlarining tizimlari, shuningdek ishlab chiqaruvchilar, import qiluvchilar va sotuvchilar tomonidan tovarlarni (mahsulotlarni) identifikatsiya qilish yo‘li bilan majburiy raqamli markalash qoidalarini buzishi – oxirgi yilda olingan sof tushumning ikki foizi miqdorida jarima solishga sabab bo‘ladi. sotish amalga oshirilgan hisobot choragi.
Xuddi shunday huquqbuzarlik jarima qo'llanilganidan keyin bir yil ichida takror sodir etilgan bo'lsa, -
- sotish amalga oshirilgan oxirgi hisobot choragida olingan sof daromadning yigirma foizi miqdorida jarima solishga sabab bo'ladi.